Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

Gnällinlägg 2.5

Av avkragad - 5 maj 2015 11:24

Ensam hemma. Utan sammanhang, mening o uppgift.

Hur vet jag att jag är "frisk" egentligen? Gör inget, träffar ingen, pratar inte med någon annan vuxen människa än min mamma, en vän o mitt barns pappa. Och en o annan butiksinnehavare då jag får för mig att gå utanför dörren. Känns inte bra någonstans, sannerligen inte "friskt". 

Men hur gör jag för att förändra när det bara är jag det hänger på? Går ut - ensam. Gör mat - ensam. Glor på teve - ensam. Somnar - ensam. Tänker - ensam. Drömmer - ensam. Gråter - ensam. Blir förbannad - ensam.

Dagar, timmar, minuter o sekunder passerar som i ett vakuum. Livet skakar inte om, gläder inte, inspirerar inte, driver inte, uppmuntrar inte. Det bara går i en enda trist loop utan slut. Jag väntar, hoppas, våndas, snörvlar o vill. Försöker verkligen ta till mig "vill man så kan man-tänket". Men det ekar tomt o ihåligt när verkligheten skiner igenom.


Tror att allt blir bättre av ett jobb. Men fattar ju att det är jag själv som sätter krokben. Kan ju inte förlita mig på yttre omständigheter livet igenom. Det har ju visat sig - om o om igen - att luftslott spricker i solen. Pyspunka delux. 

Men hur hittar jag min styrka, förtroendet för mig själv, kraften, glädjen. Allt det som driver mig o gör livet värt att leva. Det som smittar av sig på andra o växer till ett färgglatt bollhav av liv. Det som får en att växa, vilja, orka, känna tillhörighet o sträva framåt?


Hur blir jag av med tanken på att jag bara har mig själv att skylla. Att jag gräver min egen grop...


 
 
Annie

Annie

5 maj 2015 15:49

Jobbigt för dig! hoppas du snart hittar styrkan igen :)

Men det är inte lätt att hitta styrkan alla gånger, speciellt inte när motgångarna kommer, men jag tror du kommer dit en dag<3

Sv: Tack så mycket! :) Den var sådär, värk som besvärade .. men trotsade den och var ute på Resturang iaf med hjärtat*

Tack snälla du!

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

avkragad

5 maj 2015 18:00

Tack Annie! :)
Inspireras av dig o din kraft i allt ditt.

 
Ingen bild

tossemor

5 maj 2015 17:04

Inte är de du som gräver gropen, den kom till pga många omständigheter. Å låt det ta tid, ta de lugnt å bara va. Du behöver inte vara duktig jämt. "Vill man så kan man" jo visst funkar de i vissa lägen, i andra är det inget att bry sig om. Du kommer hitta tillbaka till allt det roliga, har jag lyckats så gör du de oxå, kram :)

avkragad

5 maj 2015 18:02

Tack Tossemor! Du är en inspiration. Nästa gång vi ses får vi sitta på uteplatsen, dricka sojakaffe o skratta åt skiten :)

 
Ingen bild

Lena K

6 maj 2015 19:08

goa du, du borde verkligen skriva mer och längre, du skriver jättebra. Sorgligt att läsa, men hoppas att allt vänder nu! / kram

avkragad

7 maj 2015 08:07

Tack Lena K.
Hoppas o tror det för igår såg jag inte bara hur allt slagit ut i blom utan jag fick dessutom jobb :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avkragad - 19 april 2017 08:43

Att ligga under täcket ända tills barnen kommer hem från skolan. Ända tills jag måste kliva upp o bete mig som en vuxen, frisk människa. En mamma. En mamma med tårarna o ångesten så hett brinnande bakom ögonlocken att det sotar ner min blick. Att s...

Av avkragad - 18 april 2017 06:31

Orkar vissa dagar inte stå upp. Känner mig fullkomligt kraftlös o oduglig på att hantera livet. Ångesten äter sig igenom skinn o ben, river sönder min hjärna o lämnar mig utmärglad o gråtande i ett mörkt jävla hörn. Att behöva ligga kvar i sängen ä...

Av avkragad - 28 augusti 2016 19:33

Har jobbat för fullt i ett halvår nu. Gått riktigt bra. Om jag håller andan ibland. Känner mig för det mesta sopig o misslyckad. Håller mig flytande bara. Och ler från öra till öra. Vissa dagar är värre än andra, de dagar då jag inte orkar längre. ...

Av avkragad - 8 februari 2016 13:50

Rotar runt i min gamla dammiga blogg o finner ett sorgligt inlägg. Livet har ljusnat sedan 2009... Absolut. Men spåren är djupare än havet. "Jag rör mig genom mitt vardagliga liv som en urvriden trasa. Svampig och i behov att bli utbytt - avlöst - ...

Av avkragad - 3 december 2015 11:58


Min 12-åring o jag pratar mycket om skolan. Jag försöker berätta om hur kul det kan vara att lära, att kunna o att veta. Vilken guldgruva det är o en ära att få gräva i. Om hur vi styr vår egen framgång, våra val o vår framtid. Vilken möjlighet kunsk...

Presentation


Om livet. På gott och ont.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards